8 טיפים לכתיבת תוכן שיווקי שימכור בשבילכם!

hamza-nouasria-h8CYq5InIAI-unsplash
  1. תחשבו לקוח – לפני הכול תזכרו שבצד השני יש בן אדם, והוא יכול להיות הלקוח הבא שלכם ולכן אתם חייבים להתאים את עצמכם אליו. גם גוגל הוא כבר מזמן לא הגוגל שהכרנו, זה שצורך כמויות תוכן ולא משנה באיזו איכות, ולכן גם בשביל שהלקוח יראה אתכם כמקצוענים בתחומכם וגם בשביל שגוגל יראה שיש עניין בתוכן שלכם אתם חייבים להיות מעניינים, ענייניים ונותני ערך מוסף בתוכן שלכם.
  2. קצר ולעניין – מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר כלשהו וצ'יק צ'אק מתעייפים מסיפורי אלף לילה ולילה  ועוברים לאתר הבא? אז בשביל שזה לא יקרה גם באתר שלכם, אתם חייבים "לתפוס" את הגולש כבר בהתחלה. סיפור קצר מעניין, [אבל באמת מעניין] מבצע מיוחד, מידע רלוונטי כלשהו – אלו חייבים להגיע כבר בתחילת התוכן בשביל שהגולש יישאר "חם" בשביל לקרוא עוד.
  3. כתיבת כותרת שמציגה בעיה שישנה לגולש [וכן, אתם הפתרון המושלם לבעיה הזו] – גולש שנכנס לאתר שלכם, בעיקר אם הוא נכנס דרך החיפוש בגוגל מחפש פתרון לבעיה שיש לו, ואם אתם תהיו שם עם הפתרון הטוב ביותר עבורו סיכוי סביר שתהיו גם אלו שיספקו לו את הפתרון הזה. לכן כבר בתחילת התוכן, עדיף אפילו בכותרת אתם חייבים להציג לו את הבעיה שלו כך שהוא ירגיש שהגיע למקום הנכון וימשיך לקרוא. [ולא לשכוח פתרון בהמשך…]
  4. שימוש במילים מנצחות – מילים חיוביות תמיד עושות טוב בטח בהשוואה למילים שליליות. [שממש, אבל ממש לא מומלץ להכניס]  אל תתביישו להכניס מילים כמו: "הצלחה" "ניצחון" "נוחות"  "תועלת" וכל מילה חיובית אחרת שתגרום ללקוח שלכם להרגיש טוב ולהתקדם לעבר הפעולה אותה אתם רוצים שהוא יבצע. מצד שני אל "תפציצו" במילים כאלו, תהיו טבעיים עד כמה שניתן.
  5. שימוש במילות מפתח – יש לכם מילת מפתח שאתם רוצים להטמיע בתוכן? מצוין! אבל אל תגזימו, תזכרו שהתוכן צריך להיראות לגוגל ובעיקר לגולש כמה שיותר טבעי. 2-3% מהתוכן זה מספיק.
  6. שלבו רגש  ותחושת חלק מהמון – תכניסו משפטים כמו "המוצר שתמיד חיפשתם"  "הנה מה שישדרג לכם את הזוגיות" וכדומה, בנוסף, תנו לגולש תחושה שאם הוא ירכוש את המוצר\שירות שלכם הוא יצטרף לרבים אחרים  כדוגמת: "הצטרפו להצלחה"  "אל תשארו מאחור" ועוד. אבל אל תשקרו ללקוחות – תנו להם באמת את המוצר או השירות הכי טובים!
  7. שלבו עדות לקוח – לקוח מרוצה שהשתמש במוצר או השירות שלכם וכתב לכם  כמה מילים טובות על זה, ומאשר לכם גם לכתוב על זה – תמיד יוסיף לתחושת הביטחון של הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
  8. סיימו עם קריאה לפעולה – הגולש שלכם לא יודע מה הוא צריך לעשות וגם לא יעשה כלום אם לא תגידו לו מה הוא צריך לעשות. אתם חייבים, פשוט חייבים קריאה כלשהיא לפעולה: "הרשם לרשימת התפוצה"  "הזמן עכשיו"  "השאר מספר טלפון ונחזור אליך בהקדם האפשרי"  "רוצה לדעת עוד על _____ לחץ כאן!" וכו'

ועוד טיפ אחד קטן שלא קשור לתוכן שיווקי אבל חשוב יותר מהכול – אל תכתבו משהו שאתם לא מתכוונים לעמוד בו. אל תמכרו שירות או מוצר אם הוא לא באמת בעל תועלת ללקוח. אל תקחו כסף מאנשים אם אתם לא מתכוונים לתת אחר כך את שירות הלקוחות הטוב ביותר. עזבו, עסקים עושים ביושר ולא ברמאות, אף אחד לא מגיע רחוק אם הוא לא נותן באמת את ההכי טוב שלו. תמיד תשאפו להיות כאלו וכך גם כשתכתבו תדעו שמה שאתם מוכרים הוא באמת מה שאתם נותנים.